החברה העירונית ראשון לציון, תרבות, ספורט, נופש - עמוד הבית
טאבים צד
דלג על טאבים צד
השליש השלישי מתאר ברגישות ואהבה תהליך התקרבות בין נערה בת 16 וקשישה ערירית. במקביל מספרת ההצגה על חייה הפרטיים של הנערה במשפחה חד הורית. אמה, אישה פגועה המחוברת לעלבונות העבר. מאידך, זוכה דורה, הקשישה לקשר אמיתי, דרכו היא מקבלת עוד הזדמנות לתרום מניסיון החיים שלה.
בקשר האנושי הפשוט, במעשים הקטנים של קבלה ונתינה, יש עצמה ותקווה גדולה הנותנים משמעות לחייהם של כל המעורבים בו, שלושה דורות של נשים.
חומר הכנה לצפייה בהצגה
השליש השלישי
מאת יצחק משל
התוכנית מחויבות אישית, שירות לזולת, מופעלת על ידי משרד החינוך של מדינת ישראל והנה תוכנית יחודית לארצנו בעולם כולו. הפרוייקט מושתת על תהליך חינוכי המטפח את ערכי הנתינה, העזרה לזולת, מזמן לבני הנוער את האפשרות להתנסות הלכה למעשה במתן תרומה אישית לקהילה, להיווכח ביכולתם ובכוחם לסייע לזולת ואף חושף אותם לבעיות חברתיות המעסיקות את החברה שלנו.
ההצגה השליש השלישי מציגה בפנינו דרמה רגישה ומרגשת בה מהולים כל מרכיבי הפרוייקט הנפלא הזה.
מבוא
כל יצירה אומנותית הינה שילוב של תוכן וצורה. באומנות התיאטרון נקרא לתוכן מסר או א
ליצירה התיאטרלית מורכבות ייחודית משלה. היא צירוף של אומנות ותוצאה של עבודה משותפת של יוצרים רבים מתחומים שונים, לכל אחד מהם תרומה דיונית. יחד הם יוצרים את הצגת התאטרון, הצגה שנוצרת בכל פעם מחדש באופן חד פעמי מול קהל צופים אחר, במקום אחר, בזמן אחר.
יש הסבורים כי על מנת להנות מיצירה אומנותית די בכך שחווים אותה לעומתם יש הסבורים שההנאה כרוכה בהבנה, בעיבוד הכרתי, במעקב אחר התפתחות העלילה, בהבנת הגורם למתח או ההתרגשות וביחס ההצגה את המסורת שממנה היא צמחה.
הצגת תיאטרון היא יצירה לשמה שביכולתה לברוא עולם אחר, עולם חדש, עולם של אשליה שמקרין על עולם המציאות שלנו ומרעיף עליו קסם והנאה.
שאלות לדיון לאחר הצפייה בהצגה, המתייחסות לתוכנה
מהו לדעתך המסר של המחזה?
מהי עמדתה של עירית כלפי קשישים לפני שהיא פוגשת את דורה?
מה לפי דעתך היו הציפיות של דורה מפרוייקט ההתנדבות?
כיצד לדעתך נבנה הקשר ביניהם?
מה לדעתך דורה קיבלה מהקשר הזה?
כיצד השפיע הקשר הזה על יחסיה של עירית עם אמה?
מה לדעתך אמרה עירית לסבא שלה בשיחת הטלפון, האם אינה היתה נוהג כך במקומה?
ההצגה מספרת שני סיפורים, האחד, על הקשר של עירית עם דורה הקשישה, השני, התמודדותה של עירית עם התנכרותם של סביה, האם לדעתך קיים קשר בין שני אלה?
אלו שינויים חלים בדמויות של ההצגה במהלכה?
האם עירית הייתה מודעת לחשיבותה בחייה של דורה במהלך ביקוריה אצלה?
שאלות לדיון לאחר הצפייה בהצגה, המתייחסות לסגנון האומנותי
האם נהנת מן ההצגה?
כיצד לדעתך סימן הבמאי את המעברים בין הסצינות השונות?
באילו אמצעים השתמשו בהצגה להגדיר את נוכחותם של דמויות נוספות בהצגה? (שיחות הטלפון של אמנון, ליאת... המכתב של בנה, התמונות של הנכדים)
כיצד סימנה התפאורה את מקומות ההתרחשות של העלילה על הבמה?
כיצד התלבושות סייעו לשחקנים לשחק את תפקידם?
האם לדעתך המוסיקה מסיעת ותומכת במצבים הרגשיים שבה? (התלהבות, עצב, בדידות, פיוס...) האם היא השפיעה על תגובותיכם?
האם נהנת ממשחק השחקניות? האם הן הצליחו לעורר הזדהות עם דמותן? האם המשחק היה מקורי, אמי ייחודי, עקבי, מרגש.
Banners
דלג על Banners